Δημοπρατείται στις 23 Δεκεμβρίου το έργο "Βελτίωση μικροκλίματος-ανακατασκευή πεζοδρόμου Ανατολικής Θράκης», με συνολικό προυπολογισμό έργου 695.452,31 ευρώ. Το έργο θα ολοκληρωθει μέσα στο 2015.

Στόχος της μελέτης του έργου είναι:

(i)η αύξηση του χώρου πρασίνου,
(ii)η ανακατασκευή του πεζοδρόμου Ανατ. Θράκης, με ειδική μέριμνα για την απορροή των ομβρίων υδάτων
(iii)η βελτίωση της λειτουργικότητάς του πάρκου, η αποκατάσταση των φθορών και η δημιουργία χώρου συγκέντρωσης και αναψυχής.

Ο ανασχεδιασμός του πεζοδρόμου βασίστηκε στη δημιουργία μιας αλληλουχίας επιφανειών πρασίνου και σκληρών υλικών επίστρωσης, με την παράλληλη οριοθέτηση καθιστικών ενοτήτων σε άμεση σχέση με τις εισόδους των σχολείων, στοχεύοντας:

- στην απόδοση ενός χώρου ικανού να υποστηρίξει τη μεγάλη κινητικότητα μαθητών και κατοίκων,
- στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για τη βελτίωση της λειτουργικότητας του δημόσιου χώρου,
- στην ενσωμάτωση και ενίσχυση της υφιστάμενης υψηλής φύτευσης,
- στη βελτίωση του μικροκλίματος.

H οργάνωση του χώρου σε παραλληλεπίπεδες επιφάνειες πρασίνου μεταβαλλόμενων διαστάσεων και σε δίχρωμες εγκάρσιες ζώνες σκληρού δαπέδου αποσκοπεί στην απόδοση ενός ρυθμού και μιας ευχάριστης οπτικής εναλλαγής, αλλά και στην κατάργηση και αποφυγή της έντονης προβολής του διαμήκους στοιχείου, που υφίσταται στις σημερινές διαμορφώσεις. Σε συνδυασμό με την αύξηση των επιφανειών και στοιχείων φύτευσης, επιδιώκεται η αποφυγή μεγάλων θερμοσυσσωρεύσεων, με στόχο την επίτευξη θερμικής άνεσης. Οι καθιστικές ενότητες τοποθετούνται με σαφή αναφορά στις εισόδους των σχολείων και περιλαμβάνουν την τοποθέτηση λιτών καθιστικών από εμφανές υδραμμοβολημένο οπλισμένο σκυρόδεμα με διαμόρφωση ξύλινων καθισμάτων. Κατά το σχεδιασμό υπήρξε πρόνοια για την εξυπηρέτηση της ανάγκης σημειακής διέλευσης οχημάτων προς τους ισόγειους χώρους στάθμευσης των πολυκατοικιών. Για λόγους οριοθέτησης της κίνησης οχημάτων, τοποθετούνται ολόσωμοι πάσσαλοι υδραμμοβολημένου σκυροδέματος σε μεμονωμένα σημεία.
Ταυτόχρονα, στοχεύοντας στην αντιμετώπιση του προβλήματος της κακής απορροής των ομβρίων υδάτων, τοποθετούνται γραμμικές εσχάρες κατά μήκος του πεζόδρομου.
Παράλληλα με την περίφραξη του Δημοτικού Σχολείου και με στόχο τη βελτίωση των θερμικών επιπτώσεων, που προκαλούνται από τις ανακλάσεις της ασφάλτου στο παρακείμενο προαύλιο, προβλέπεται η αύξηση των φυτεύσεων και η επίστρωση πλακών χτυπητού μαρμάρου τύπου Καβάλας υψηλής ανακλαστικότητας, με μεγάλους αρμούς, στους οποίους γίνεται σπορά αγριάδας. Αντίστοιχα επιδιώκεται η ενσωμάτωση υφιστάμενων και νέων προτεινόμενων δέντρων στη νοτιοδυτική ζώνη του πεζόδρομου, παράλληλα με τις παρακείμενες πολυκατοικίες, σε μεγαλύτερες επιφάνειες παρτεριών με στόχο την περαιτέρω ελάττωση των σκληρών επιφανειών.
Το πλάτωμα που δημιουργείται στη συμβολή με την οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου αποτελεί την απόληξη της γραμμικής ανάπτυξης του πεζόδρομου και διαμορφώνεται ώστε να αποτελεί διευρυμένο χώρο εκτόνωσης. Επιπλέον, βάσει της βιοκλιματικής μελέτης που έχει εκπονηθεί για τον πεζόδρομο, στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει περαιτέρω ανάγκη ενίσχυσης της βλάστησης για λόγους αντιστάθμισης του φαινομένου υψηλής απορρόφησης ακτινοβολίας, που προκαλείται από την εκτεταμένη επιφάνεια τσιμέντου του παρακείμενου σχολικού προαυλίου. Στο σημείο αυτό δημιουργείται ένας εκτεταμένος χώρος συνάθροισης και αναψυχής που διαμορφώνεται αντίστοιχα με επίστρωση αραιών πλακών χτυπητού μαρμάρου υψηλής ανακλαστικότητας, σε εναλλαγή με επιφάνειες πρασίνου. Απαραίτητη κρίθηκε και η ενίσχυση των φυτεύσεων με μεγάλα φυλλοβόλα δέντρα, που σε συνδυασμό με την ανάπτυξη χλωρίδας μεταξύ των πλακών θα συμβάλλουν στη βελτίωση του μικροκλίματος καθ’ όλες τις εποχές του χρόνου και κυρίως στη δημιουργία σκιασμένων επιφανειών τους θερινούς μήνες. Η χάραξη των επιφανειών πρασίνου γίνεται με τρόπο ώστε να οριοθετούνται οι κινήσεις από και προς τον κεντρικό αυτό χώρο.
Αξιοποιώντας την υφιστάμενη διαφορά στάθμης με το πεζοδρόμιο της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου, διαμορφώνονται αναβαθμοί που εκλαμβάνουν το ρόλο καθιστικού ή και αμφιθεάτρου, με στόχο την απόδοση ενός σημαντικού χώρου για την καθημερινή συνεύρεση της νεολαίας, αλλά και για τη διεξαγωγή εκδηλώσεων. Παράλληλα επεκτείνεται το υφιστάμενο πεζοδρόμιο για την εξυπηρέτηση των διερχομένων πεζών και του χώρου της υφιστάμενης στάσης λεωφορείου και η συμπλήρωση της δεντροστοιχίας του πεζοδρομίου, για λόγους σκίασης.

Στο πλαίσιο της βιοκλιματικής αντιμετώπισης του έργου δόθηκε μέριμνα για:
- Τη χρήση τοπικών υλικών φιλικών στο περιβάλλον
- Την αποφυγή χρήσης τοξικών υλικών επιβλαβών για την υγεία των ανθρώπων.
- Τη χρήση ανανεούμενων φυσικών υλικών
- Την ανάπτυξη επιφανειών χαμηλής και υψηλής βλάστησης για επωφελή σκιασμό και προστασία από τους ψυχρούς χειμερινούς ανέμους.

 

"Χ.ΜΑΡΑΒΕΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝ Ε.Ε (ειδική αρχιτεκτονική μελέτη)

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΝΕΛΛΙΑΣ (μελέτη η/μ εγκαταστάσεων)

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΣΤΑΡΔΟΣ ΧΩΝΑΣ (φυτοτεχνική μελέτη).

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Our website is protected by DMC Firewall!