Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά είναι το πρώτο έργο που κατασκευάζεται μετά το βασικό έργο. Υπογράφηκε πέρυσι στις 26 Ιουνίου 2013 και έχει κλείσει ένα χρόνο ζωής. Σε αυτό τον πρώτο χρόνο οι κινήσεις ήταν πιο πολύ προπαρασκευαστικές και φέτος από τον Μάρτιο ξεκίνησε το πρώτο εργοτάξιο στον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ. Λίγο αργότερα, τον Ιούνιο ακολούθησε και το δεύτερο εργοτάξιο στο σταθμό ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ. Σε αυτό το πρώτο διάστημα στα εργοτάξια γίνεται η πρώτη εκσκαφή μέχρι να φτάσουμε μελλοντικά στο επίπεδο των αποβαθρών.

Μετά το καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν και τα άλλα 3 εργοτάξια στους σταθμούς ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 60 μήνες και το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2018. Αυτό αν δεν υπάρξουν τα γνωστά προβλήματα των έργων Μετρό.

Το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά, είναι συνολικού προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ, και αποτελεί την πρώτη επέκταση της υπό κατασκευή βασικής γραμμής. Ο ΑΚΤΩΡ πρόσφερε 311 εκ.ευρώ για να κερδίσει τον σχετικό διαγωνισμό και τα κατάφερε. Ερώτημα προς το παρόν αποτελεί αν οι Μετροπόντικες που θα διανοίξουν τις διπλές σήραγγες θα είναι διαφορετικοί ή θα χρησιμοποιηθούν αυτοί που τώρα διανοίγουν τις σήραγγες της βασικής γραμμής.

Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι, οι: «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», «ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ», «ΑΡΕΤΣΟΥ», «ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ» και «ΜΙΚΡΑ». Το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα 5 μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα και η ολοκλήρωση του το 2018 θα μετατρέψει την μετακίνηση από την Καλαμαριά και τα ανατολικά προάστιαα, στο κέντρο της πόλης σε υπόθεση μερικών λεπτών.

Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2007-2013, το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και από την ΕΤΕπ που έχει εγκρίνει κονδύλι 400εκ.ευρώ για την ολοκλήρωση του έργου.

ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ


Η συγκεκριμένη επέκταση ξεκινάει από το σταθμό της βασικής γραμμής «ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ» και θα λειτουργεί ως κοινός σταθμός και των δύο γραμμών. Ακολούθως θα περνά από τις οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την Περιμετρική τάφρο έχοντας συνολικά 4,8χλ μ μήκος.

Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, εκ των οποίων οι δύο είναι ενσωματωμένες στον σταθμό «Μίκρα» και έναν επίσταθμο. Στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι σχετικές υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο και σύνδεση με σταθμό Μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα».

Στο μεγάλο αυτό έργο αναμένεται κατά τη διάρκεια της κατασκευής του να απασχοληθούν περισσότερα από 1.600 άτομα ενώ οι μέχρι τώρα ενδείξεις δείχνουν ότι δεν θα έχουμε αρχαιολογικά ευρήματα στο βαθμό που έχει συμβεί στην κατασκευή της βασικής γραμμής.

Πηγή: ypodomes.com

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Our website is protected by DMC Firewall!